روش شناسی مطالعات اسلامی

روش شناسی مطالعات اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

در راستای تحقق رسالت دانشگاه ادیان و مذاهب مبنی بر معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت ع، دوره آموزشی – پژوهشی «روش شناسی مطالعات اسلامی» با حضور جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، توسط آقای دکتر اکبر باقری برگزار می گردد.

روش شناسی، مهمترین حلقه مفقوده پژوهش های جاری در بسیاری از دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور است. موضوع محوری، روشن نشدن مسأله تحقیق، معلوم نبودن هدف غایی، خلط در مبانی و مسأله تحقیق، عدم وضوح موضع پژوهشگر مبنی بر توصیف، تبیین، تحلیل و روش علمی راستی آزمایی داده ها و اطلاعات به کار گرفته شده در فرآیند پژوهشیمطالعات اسلامی، از خلاءهای جدی این عرصه است.

این دوره ویژه دانشجویان طلبه مقطع کارشناسی ارشد ورودی مهرماه 99 می باشد که با استقبال برخی دیگر از دانشجویان گرامی مواجه شده است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، هر یک از دانشجویان تا پایان دوره تحصیلی خود در این مقطع تا مرحله چاپ مقالات علمی – پژوهشی، علمی – تخصصی و … همراهی می شوند.

اولویت مسائل پژوهشی این دوره در چارچوب طرح های پیشنهادی آقای دکتر باقری است که در بخش  «طرح های پژوهشی» این سایت قابل مشاهده است.

زمان برگزاری این دوره به صورت آنلاین: سه شنبه ها ساعت 13 الی 15 است و پس از تدوین اولیه در بخش درسنامه سایت بارگذاری می شود. انشاءالله.

تصاویر جلسه توجیهی آغاز دوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید